Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Bardzo pomocnym rozwiązaniem dla warsztatu może okazać się stworzenie własnego algorytmu postępowania w konkretnych przypadkach niedomagań naprawianego pojazdu. W trakcie każdej pracy nad jakąkolwiek usterką wykorzystuje się wiedzę zdobytą w szkole, w trakcie wielogodzinnych poszukiwań na stronach internetowych, w książkach technicznych, czy praktyce warsztatowej. Wielu wykonywało notatki techniczne z takich poszukiwań, inni szybko zapominali o całej sprawie i przechodzili do dalszych napraw. W pierwszym przypadku, jeżeli za pół roku czy rok spotkali się z podobną usterką, bardzo łatwo sobie z nią poradzili, korzystając z notatek. W drugim przypadku, jeżeli niestety pamięć zawiodła, musieli ponownie poszukiwać materiałów, które pomogą naprawić usterkę; oczywiście tracąc znowu cenny czas. Dlatego bardzo liczą się wszelkie sposoby usystematyzowania zarówno procedury poszukiwania usterki, jak i użycia właściwych narzędzi. Algorytm postępowania w określonych sytuacjach naprawczych można poszerzyć nie tylko o informacje o tym, co zrobić, ale również – czym zrobić i gdzie znaleźć potrzebne informacje. W artykule autor stara się naszkicować prosty szablon, który może być pomocny przy sporządzaniu takiej pomocy warsztatowej.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Współczesne pojazdy samochodowe mają coraz więcej nowych, bardziej rozbudowanych systemów elektroniki. Warunkiem połączenia różnych zamontowanych układów i zespołów są wydajne sieci komunikacyjne. CAN FD to nowa magistrala typu CAN z elastyczną szybkością transmisji danych. Kiedy i dlaczego pojawi się w nowych samochodach? Jakie będą możliwości jej diagnozowania z poziomu warsztatu? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Przy identyfikacji pojazdu podstawową czynnością wykonywaną przez diagnostę jest odczytanie numeru VIN albo numeru nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczonego w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym. Brak cechy identyfikacyjnej lub niemożność jej odszukania powoduje negatywny wynik badania technicznego. W artykule pokazano miejsca trwałego umieszczenia numerów VIN w bardziej i mniej popularnych modelach samochodów z całego świata.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Każdy pojazd podlegający rejestracji musi mieć cechy identyfikacyjne umożliwiające jego jednoznaczne zidentyfikowanie. Sprawdzenie tych cech to jedna z pierwszych i podstawowych czynności podczas przeprowadzania badania technicznego. O rodzajach cech identyfikacyjnych, ich różnicach oraz sposobie odczytywania numeru VIN można przeczytać w artykule.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
W Dzienniku Ustaw z dnia 24 grudnia 2015 została ogłoszona ustawa z dnia 16 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy „Prawo o ruchu drogowym” oraz niektórych innych ustaw. Przesunęła ona start nowej ewidencji CEP 2.0 na dzień 1 stycznia 2017 r. Każda SKP będzie musiała wystąpić do Ministerstwa Cyfryzacji z wnioskiem o nadanie certyfikatu VPN, który jest wymagany do komunikacji z systemem. Autor artykułu, opierając się na komunikacie przekazanym ostatnio przez Ministerstwo Cyfryzacji, omawia, czego będzie jeszcze potrzebowała stacja kontroli pojazdów i jakie jeszcze warunki musiała spełnić, żeby komunikować się z nowym CEP 2.0.
Marcin Barankiewicz