Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Obecnie trwają w Senacie RP intensywne prace nad zmianą stawek podatku akcyzowego od samochodów. Projektodawcy zakładają, że nowe stawki mają wejść w życie od nowego roku i uzależnić wysokość podatku nie od wartości pojazdu i pojemności jego silnika, jak ma to miejsce dotychczas, ale przede wszystkim istotnym czynnikiem ma być także jego wiek oraz spełnianie normy emisji spalin. W artykule przeprowadzono analizę przebiegu prac nad projektem oraz zasady obliczania akcyzy.

Ustawodawca ustawicznie ogranicza możliwość dokonywania zmiana konstrukcyjnych w pojazdach. Dotychczas narzędziem limitującym taką możliwość było narzucanie dodatkowych warunków technicznych lub konieczności uzyskania opinii jednostki uprawnionej do przeprowadzania badań homologacyjnych oraz badań potwierdzających spełnianie odpowiednich warunków. W projekcie nowej ustawy o akcyzie zastosowano nowy środek o charakter ze fiskalnym, tj. w postaci nałożenia podatku akcyzowego w przypadku dokonania takiej zmiany. Wprowadzenie nowych uregulowań ma na celu wyeliminowanie nieprawidłowości w obszarze opodatkowania akcyzą wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, poprzez uszczelnienie obrotu tymi wyrobami. Podatnik w przypadku dokonania w pojeździe zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj tego pojazdu na samochód osobowy będzie miał obowiązek złożenia deklaracji akcyzowej. Jak zmieni się prawo w tym zakresie i jakie jeszcze wprowadzono obowiązki dla właścicieli przerabianych pojazdów? Odpowiedź w artykule.

Wśród społeczności powiązanej ze środowiskiem badań technicznych można spotkać się  z opinią, że Autodata wypracowała sobie monopol na rynku katalogów danych diagnostycznych  i regulacyjnych, co przekłada się na brak konkurencyjności i tendencję do zawyżania cen przez  dystrybutorów. Czy istnieje jakaś alternatywa dla katalogu Autodaty? Odpowiedź w artykule.

Większość nowych samochodów jest już wyposażonych w system Start-Stop, który automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik, aby skrócić czas pracy na biegu jałowym, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin. Takie pojazdy potrzebują mocniejszych akumulatorów, np. wykonanych w technologii AGM lub EFB. Jakie zasady obowiązują przy obsłudze takich akumulatorów?  Co jest ważne przy wymianie akumulatora AGM i EFB? Na czym polega charakterystyka ładowania IUoU? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.

Nie wszyscy wiedzą, że amerykańskie samochody produkowane na rynki Europy (BUX) różnią się od swych krajowych braci (domestic cars). Sporo osób wie, że coś jest nie tak ze światłami pojazdu, ale czy to już wszystkie różnice? W artykule pokazujemy, jak wiele problemów należy rozwiązać, żeby jeździć w kraju bezpiecznym i zgodnym z przepisami autem stricte amerykańskim. Autor podaje również elementy wyposażenia, na które powinni zwracać uwagę diagności w skp.





Aktualności













SiteLock