Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Większość nowych samochodów jest już wyposażonych w system Start-Stop, który automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik, aby skrócić czas pracy na biegu jałowym, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin. Takie pojazdy potrzebują mocniejszych akumulatorów, np. wykonanych w technologii AGM lub EFB. Jakie zasady obowiązują przy obsłudze takich akumulatorów?  Co jest ważne przy wymianie akumulatora AGM i EFB? Na czym polega charakterystyka ładowania IUoU? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.

Wśród społeczności powiązanej ze środowiskiem badań technicznych można spotkać się  z opinią, że Autodata wypracowała sobie monopol na rynku katalogów danych diagnostycznych  i regulacyjnych, co przekłada się na brak konkurencyjności i tendencję do zawyżania cen przez  dystrybutorów. Czy istnieje jakaś alternatywa dla katalogu Autodaty? Odpowiedź w artykule.

 W nowej rubryce „Amerykańskie auta od podszewki” będą prezentowane rozwiązania techniczne stosowane w nowych i starszych autach z USA oraz ciekawsze procedury diagnostyczne i naprawcze. W pierwszym odcinku przedstawiono systemy wyłączania z pracy dwóch lub nawet czterech cylindrów, stosowane w różnych silnikach aut amerykańskich na przestrzeni ostatnich 30 lat. Podano również uwagi dotyczące obsługi samochodów z systemem MDS oraz opis podstawowych kodów usterek generowanych przez ten system.

Stany Zjednoczone były jednym z pionierów w tworzeniu samochodów elektrycznych na przełomie XIX i XX wieku. Obiecujące początki nie dały jednak temu rodzaj owi napędu sukcesu. Na wiele lat odłożono do lamusa elektryfikację samochodów. Brak zdecydowania w działaniu koncernów samochodowych oraz brak konsekwencji władz doprowadziły do tego , że USA muszą teraz gonić resztę świata w wyścigu o czystą planetę. Tymczasem Stany Zjednoczone miały swój znaczący wkład w rozwój pojazdów elektrycznych już na początku XX wieku, a osiągi ówczesnych elektryków były całkiem zadowalające. Dlaczego samochody elektryczne w USA zaczęły tracić popularność i jak wygląda obecna sytuacja z amerykańską elektromobilnością? Odpowiedź można znaleźć w artykule.

W trosce o czyste środowisko kolejne normy euro wprowadzają obostrzenia w nowych pojazdach w zakresie emisji substancji szkodliwych. W samochodach używanych wraz z przebiegiem pojawiają się problemy ze spełnieniem kryteriów, które były stawiane nowym (w tamtym czasie) pojazdom. Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że po zakupie używanego auta nie zwraca się już uwagi na utrzymanie sprawności silnika i układów odpowiedzialnych za redukcję emisji substancji szkodliwych – bo tak jest taniej. Dlatego diagnosta, dopuszczając pojazd do ruchu w czasie okresowego badania technicznego, powinien prawidłowo zastosować procedurę związaną z: przygotowaniem pojazdu do badania, wykonaniem analizy spalin i oceną otrzymanych wyników. Jak powinna wyglądać analiza spalin w SKP – o tym w artykule.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock