Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Bardzo często w SKP mamy do czynienia z sytuacją, w której właściciel pojazdu może przygotowałby go do kontroli technicznej, ale właściwie nie za bardzo wie od czego zacząć. Z myślą o takich osobach, które – powiedzmy szczerze – nie bardzo znają się na samochodach, poza tym, że mają prawo jazdy i orientują się, gdzie jest wlew paliwa i wlew płynu do spryskiwacza, autor pokazuje w artykule, jak przygotować się do badania technicznego samochodu. Zamieszczono również listę kontrolną, którą można skopiować i wywiesić na stanowisku SKP. Jeżeli świadomość zwykłych użytkowników pojazdów będzie większa, to i diagnostom SKP będzie trochę łatwiej w pracy i nie będą postrzegani jako czepialscy.

Jedną z kluczowych kwestii podczas wykonywania okresowego badania technicznego pojazdu jest sprawdzenie i ocena stanu technicznego zawieszenia pojazdu. Wydawałoby się, że jest to temat błahy i każdy wie, jak przeprowadzić odpowiednie czynności. Okazuje się jednak, że czasami badanie to sprawia problemy i może być wykonane nieprawidłowo, niezgodnie z obowiązującymi przepisami. W artykule omówiono metody badania poszczególnych elementów zawieszenia oraz wymieniono usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający.

Ministerstwo Infrastruktury ponownie przesłało do szefów wydziałów właściwych ds. rejestracji pojazdów, starostw i urzędów miast pismo, w którym informuje, że nadal w toku realizacji znajduje się akcja serwisowa skierowana do pojazdów marki Volkswagen, Audi, Seat i Skoda, produkowanych w latach 2008-2015, wyposażonych w silniki wysokoprężne EA 189, w których w 2015 r. wykryto manipulacje poziomem emisji spalin. Ministerstwo Infrastruktury utrzymuje zalecenie sprawdzania podczas badania technicznego, czy dany pojazd koncernu VAG podlega akcji serwisowej. Raz w miesiącu organ nadzorujący daną SKP ma przekazywać do ministerstwa informacje na temat wykonanych badań tych pojazdów. Czy ministerstwo ma prawo wydać zalecenie staroście, a ten przedsiębiorcy prowadzącemu SKP w tym zakresie? Odpowiedź w artykule.

W ostatnim czasie za sprawą zmian przepisów, które wprowadziły możliwość identyfikacji pojazdu wyłącznie na podstawie danych z CEP w przypadku zatrzymanego dowodu rejestracyjnego, pojawia się bardzo dużo wątpliwości dotyczących tego, jakie badanie dodatkowe w tym przypadku należy wykonać i jaki jest jego zakres. Kolejnym problemem, który pojawia się w SKP, jest trudność z ustaleniem rodzaju badania technicznego z racji nieprawidłowo wypełnionego pokwitowania zatrzymania dokumentu, a także jego braku. Przy pobieraniu danych z CEP, widoczne są lakoniczne informacje o zatrzymanym dokumencie, a powodem jest „zagrożenie bezpieczeństwa”. Dlatego warto przeanalizować przepisy, które po części mogą rozwiać wątpliwości. Wyjaśnieniami tych wątpliwości zajął się autor artykułu.

W numerze zamieszczono odpowiedź na pytanie:  Do badania technicznego przedstawiono autobus sprowadzony w celu wykonania badania okresowego przed pierwszą rejestracją na terytorium RP. W dowodzie rejestracyjnym w poz. S1 liczba miejsc siedzących wynosi 61, natomiast fizycznie w pojeździe jest 57 miejsc i nie widać wolnych miejsc po demontażu siedzeń. Jak prawidłowo ustalić liczbę miejsc?

Podkategorie





Aktualności













SiteLock