Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

W starszych konstrukcjach silników wysokoprężnych, w których ciśnienie paliwa wytwarzała rzędowa lub rotacyjna pompa wtryskowa, problem zapowietrzonego układu paliwowego rozwiązywało się zazwyczaj bardzo prosto – należało poluzować rurki paliwowe przy wtryskiwaczach, pokręcić rozrusznikiem do momentu pojawienia się paliwa, dokręcić nakrętkii silnik zazwyczaj dawał się uruchomić. W nowszych konstrukcjach sprawa nie jest już taka prosta. Zależnie od rodzaju układu paliwowego nieumiejętne postępowanie może mieć mniej lub bardziej bolesne konsekwencje. Najmniej czarny scenariusz to po prostu brakmożliwości uruchomienia silnika, a najgorszy – konieczność wymiany całego układu paliwowego. W jaki sposób uniknąć takiego scenariusza? Odpowiedź w artykule.

Działalność prowadzona indywidualnie przez osoby fizyczne jest zdecydowanie najpopularniejszą formą wykonywania działalności gospodarczej w Polsce. W momencie śmierci przedsiębiorcy, czy też innych zdarzeń uniemożliwiających dalsze funkcjonowanie (jak np. poważna choroba), konieczna staje się jej likwidacja. Rodzi to wiele zagrożeń dla majątku przedsiębiorstwa, zatrudnionych pracowników i obrotu gospodarczego, w tym wierzycieli. Ustawodawca pragnie obecnie wyjść naprzeciw temu problemowi, proponując nową instytucję prawną w postaci zarządu sukcesyjnego przedsiębiorstwem osoby fizycznej. W artykule omówiono zasady powoływania zarządcy oraz jego prawa i obowiązki.

Opisywany przypadek, zasłyszany w warsztacie, dotyczy modelu Nissan Terrano II, ale może zdarzyć się w każdym samochodzie z dołączanym napędem 4x4 bez centralnego mechanizmu różnicowego. Podczas jazdy z włączonym napędem 4x4 pojawiały się niepokojące wibracje odczuwane w całym pojeździe. Pomimo wykonania wielu jazd próbnych i szczegółowych oględzin nie udało się zlokalizować źródła drgań. Pomogły dopiero wskazówki innego warsztatu, wskazujące na pojawianie się „mocy krążącej”. Co to jest „moc krążąca” i  jaki sposób powstała w tym samochodzie – wyjaśnienie w artykule.

Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów określa szczegółowe wymagania odnoszące się do wyposażenia motocykli i motorowerów, ale brak już odrębnych przepisów dotyczących sposobu i zakresu badania technicznego. Diagnoście, który nie jest związany ze środowiskiem motocyklowym i nie jeździ motocyklem, trudno jest dotrzeć do informacji na temat weryfikowania stanu jednośladów, które ze względu na konstrukcję odmienną od dwuśladów podlegają nieco innym zasadom badania technicznego. W artykule autor podpowiada, jak prawidłowo ocenić stan techniczny jednośladu w SKP.

Stwierdzenie, że filtr cząstek stałych znajduje się na końcu jednostki napędowej – to truizm, ale każdemu zdarza się o tym zapominać podczas pracy w warsztacie. Kłopoty z DPF-em są często skutkiem niesprawności silnika, a nie przyczyną. Taki właśnie był przypadek z Audi A6 Avant (C6), z silnikiem 2.0 TDI 16V o fabrycznym oznaczeniu BRE, z pompowtryskiwaczami oraz filtrem DPF. Zgłoszenie było następujące: świeci się kontrolka DPF, kontrolka check oraz miga kontrolka świec żarowych. Audi gościło już w innych warsztatach, miało przebieg 275 tys. km, a z wywiadu z jego właści­cielem wynikało, że ok. 30 tys. km wcześniej został wy­mieniony filtr DPF na fabrycznie nowy. Jednak po kilku dniach kontrolka filtra ponownie się zaświeciła. Od tego czasu trzeba było często dopalać filtr podczas jazdy, jak przewiduje instrukcja obsługi auta. Ostatnio jednak włą­czyły się dodatkowe kontrolki, a silnik utracił moc i nie można już zregenerować filtra. Opisywany przypadek pokazuje, że to nie awaria filtra DPF stanowiła przyczynę tych objawów, a była jedynie skutkiem niedomagania silnika.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock