Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

W artykule opisano przypadek usterki objawiający się tym, że w zestawie wskaźników Opla Vivaro B Kombi 1.6 CDTI (140 KM) były wyświetlane komunikaty „usterka układu hamulcowego”, „skontroluj pomoc startu pod górę” oraz świeciły się lampki ABS-u, kontroli trakcji, hamulców, stopu (nakazuje przerwanie jazdy) i symbol klucza płaskiego (poleca stawienie się do serwisu). Towarzyszyły temu przenikliwe piski dźwiękowego sygnalizatora przy każdym pojawieniu się któregokolwiek komunikatu. Procedurę naprawy tego przypadku przedstawili pracownicy warsztatu Auto Serwis Raczkowski w Kielcach.

W artykule opisano historię naprawy Audi A8 pierwszej generacji z turbodieslem 3.3 V8 TDI, w którym rano, po zimnym rozruchu, wszystko grało, lecz po rozgrzaniu brakowało zapłonów w cylindrach 6, 7, 8. Sprawdzenie kompresji przyniosło taki wynik, że ciśnienie było w sześciu cylindrach, a w dwóch było zero. Okazało się, że pęknięta była tuleja 8. cylindra. Jednak po remoncie silnika objawy nie ustąpiły. Dopiero dokładny wywiad z klientem wskazał dobry trop. Co było przyczyną tej usterki, można przeczytać w artykule.

Nowy rok bardzo często przynosi wiele zmian w przepisach prawa. Wiele ustaw czy rozporządzeń wchodzi w życie 1 stycznia. Tym samym wiele aktów prawnych z tym dniem przestaje obowiązywać. W artykule przedstawiono stan prawny na rok 2017 dla CEP 2.0 oraz dla sposobu pobierania opłaty ewidencyjnej. Czy zapowiadane zmiany w tym zakresie już obowiązują? Czy CEP 2.0 w części dla stacji kontroli pojazdów może być uruchomiony wcześniej niż planowano? Diagności, których stacje są zrzeszone w PISKP, mogą być pewni, że otrzymają zawczasu informacje o wprowadzanych zmianach i nie zostaną zaskoczeni nowymi przepisami.

Wieloletnie zaniedbania legislacyjne oraz brak dopływu osób młodych do zawodu powodują, że diagnosta samochodowy jest osobą coraz bardziej poszukiwaną na rynku pracy. Rosną koszty zatrudnienia. Przedsiębiorcy starają się zatem optymalizować swoje wydatki poprzez zmianę dotychczasowego trendu w postaci zatrudniana diagnostów na umowę o pracę, zastępując tę formę umową cywilnoprawną. Jedynym przepisem określającym bezpośrednio stosunek przedsiębiorcy do diagnosty jest lakoniczny i ogólny zapis ustawy „Prawo o ruchu drogowym” – zatrudnia uprawnionych diagnostów. Sformułowanie to nie określa szczegółowo formy takiego zatrudnienia. Czy zatem przedsiębiorca może zatrudniać diagnostów na umowę? Odpowiedź w artykule.

Wielkimi krokami zbliża się chwila wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE. Po wielu latach zawirowań i prób, obecne podejście wydaje się najbardziej prawdopodobne i zmierzające do wprowadzenia nowych rozwiązań systemowych związanych z badaniami technicznymi. Przy kilku kontrowersyjnych – zdaniem środowiska – rozwiązaniach jest jedno, którego raczej nie krytykuje się: chodzi o wykonywanie zdjęć na stacji kontroli pojazdów. Należy pamiętać, że obowiązek wykonywania dokumentacji istnieje też w innych krajach, co prawda z różnym skutkiem, ale jest. W artykule przeanalizowano nowe przepisy dotyczące wykonywania zdjęć oraz ich przetwarzania w SKP. Pokazano również, w jaki sposób można wykorzystać do tego smartfon i moduł w programie do rejestru badań.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock